Το Επιμελητήριο Λακωνίας απέστειλε επιστολή προς τον Πρόεδρο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εθνικής Τράπεζας (ΕΤΕ), εκφράζοντας την έντονη αναστάτωση και τα παράπονα της τοπικής κοινωνίας και των επιχειρηματιών για την επικείμενη διακοπή λειτουργίας του υποκαταστήματος της ΕΤΕ στη Νεάπολη Λακωνίας. Το Επιμελητήριο τονίζει ότι, παρά την εξάπλωση του web banking, η εξυπηρέτηση στο γκισέ παραμένει αναγκαία, ειδικά για τους ηλικιωμένους και λόγω της μη επαρκούς κάλυψης ευρυζωνικότητας στις απομακρυσμένες περιοχές. Η απόφαση αυτή θεωρείται σοβαρή υποβάθμιση για την περιοχή, καθώς το κοντινότερο υποκατάστημα βρίσκεται σε απόσταση πενήντα (50) χιλιομέτρων (Μολάοι), με δύσκολο οδικό δίκτυο, ενώ εξυπηρετεί και την Ελαφόνησο. Ο Πρόεδρος, κ. Ιωάννης Παναρίτης, ζητά την επανεξέταση του θέματος και την αναίρεση της διακοπής λειτουργίας, ώστε να δοθεί χρόνος για την ομαλή εξοικείωση των κατοίκων με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Αναφέρει η επιστολή:
Προς: 1) κ. Γκίκα Χαρδούβελη, Πρόεδρο Δ.Σ. ΕΤΕ
2) κ. Πάυλο Μυλωνά, Διευθύνοντα Σύμβουλο ΕΤΕ
Κοινοποίηση: Βουλευτές Λακωνίας, ΜΜΕ Λακωνίας
Αξιότιμοι,
Παρόλο που η χρήση του πλαστικού χρήματος έχει διευρυνθεί τα τελευταία χρόνια και η παραδοσιακή εξυπηρέτηση των τραπεζικών συναλλαγών έχει αντικατασταθεί από το web banking, η προτίμηση του γκισέ κυρίως από συναλλασσόμενους άνω των 50 είναι σύνηθες φαινόμενο. Τόσο η μη εξοικείωση με τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα τύπου smart συσκευών όπως κινητά τηλέφωνα, tablets κλπ, όπως και η αδυναμία για καθολική ευρυζωνικότητα στις επαρχιακές απομακρυσμένες περιοχές συνεχίζει να δίνει ζωή στην εξυπηρέτηση του κοινού από τον τραπεζικό υπάλληλο.
Το τρέχον διάστημα, το Επιμελητήριο Λακωνίας έγινε αποδέκτης έντονων παραπόνων από επιχειρηματίες – μέλη του, διότι η διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας έχει πάρει απόφαση να διακόψει τη λειτουργία του υποκαταστήματός της στην Νεάπολη Λακωνίας. Η κίνηση αυτή έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στην τοπική κοινωνία, όπου επιχειρηματίες και κάτοικοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με σωρεία προβλημάτων, διότι το κοντινότερο υποκατάστημα της ΕΤΕ βρίσκεται σε απόσταση πενήντα χιλιομέτρων, σε ένα, μάλιστα, οδικό δίκτυο που χωλαίνει και καθιστά τις οδικές μετακινήσεις δύσκολες, επικίνδυνες και χρονοβόρες. Επιπροσθέτως, το εν λόγω υποκατάστημα εξυπηρετεί και την Ελαφόνησο, η απόσταση της οποίας από τους Μολάους είναι ακόμη μεγαλύτερη και συμπεριλαμβάνει και μετακίνηση με πλοίο. Συνάμα όλη η περιοχή υποβαθμίζεται με την κατάργηση ακόμα μίας υπηρεσίας.
Η Νεάπολη Λακωνίας, όπως κάθε επαρχιακή πόλη, λειτουργεί μητροπολιτικά για τα γύρω χωριά, τα οποία ως επί το πλείστον κατοικούνται από ανθρώπους κυρίως μεγάλης ηλικίας. Επίσης η επιχειρηματική – αγροτική δραστηριότητα, η οποία χρήζει υποστήριξης και αμεσότητας, πλήττεται ανεπανόρθωτα από τη στέρηση άμεσων τραπεζικών υπηρεσιών. Οι κάτοικοι αυτοί, που επί σειρά ετών στήριξαν την ΕΤΕ, ξαφνικά καλούνται να ασπαστούν τη νέα τάξη πραγμάτων και να χρησιμοποιήσουν το web banking που πολλές φορές είναι αδύνατο είτε λόγω ψηφιακού αναλφαβητισμού είτε για τεχνικούς λόγους (πχ μη επαρκής κάλυψη ευρυζωνικότητας) ή να εξαναγκαστούν να μεταβαίνουν στη πλησιέστερη πόλη (Μολάοι) για να εξυπηρετηθούν.
Αξιότιμοι,
Η ψηφιοποίηση όλων των συναλλαγών στην εποχή μας είναι γεγονός. Μεγάλο μέρος του πληθυσμού έχει ανταποκριθεί και έχει υιοθετήσει τον ψηφιακό κόσμο στην καθημερινότητά του. Η καθολική εφαρμογή του μέτρου αυτού, εξετάζοντας και τις αρνητικές συνέπειες που προκαλεί στον κοινωνικό ιστό, αποτελεί ζήτημα μείζονος σημασίας και συνάμα ένα είδος κοινωνικού αποκλεισμού σε όσους δε μπορούν να συμβαδίσουν με τις νέες τεχνολογίες.
Βάση των προαναφερθέντων παρακαλούμε όπως επανεξετάσετε το θέμα και αναιρέσετε τη διακοπή λειτουργίας του υποκαταστήματος της ΕΤΕ στη Νεάπολη, δίνοντας χρόνο στην ομαλή εξοικείωση των κατοίκων με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Ευχαριστούμε εκ των προτέρων και παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.
Με εκτίμηση
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΙΤΗΣ
































