Το Επιμελητήριο Κυκλάδων εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με την εξέλιξη των διαδικασιών για τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια (άγονες γραμμές). Παρόλο που το Επιμελητήριο εργάστηκε για την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου και πέτυχε να συμπεριληφθούν πολλές από τις προτάσεις του, εκφράζει την βαθιά του απογοήτευση για την τελική μορφή του σχεδίου. Η τελική πρόταση του Επιμελητηρίου περιλαμβάνει για πρώτη φορά καθημερινά δρομολόγια καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου για τις Δυτικές Κυκλάδες, καθώς και τη δυνατότητα μεταφοράς φορτηγών με ταχύπλοα. Ωστόσο, ορισμένες προτάσεις του Επιμελητηρίου δεν ενσωματώθηκαν, με αποτέλεσμα να μην καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες των νησιωτικών κοινωνιών. Το Επιμελητήριο Κυκλάδων δηλώνει ότι θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις εξελίξεις, καθώς πρόκειται για ζήτημα ζωτικής σημασίας για τα νησιά.
Αναφέρει στην ανακοίνωση:
“Το Επιμελητήριο Κυκλάδων, από τον Νοέμβριο του 2024, και καθώς η ενδοκυκλαδική σύνδεση για άλλη μια φορά έμεινε να εξυπηρετείται με ένα μόνο πλοίο, αποφάσισε να αναλάβει ενεργό ρόλο και πρωτοβουλία, αντί κριτικής και ευχολογίων, ώστε να καταρτίσει νέο πλήρες σχέδιο δρομολογίων, δεδομένου ότι τα ισχύοντα δεν εξυπηρετούν επαρκώς τόσο τους πολίτες όσο και τη μεταφορά των εμπορευμάτων.
Σεβόμενοι πάντα τον θεσμικό μας ρόλο, ζητήσαμε από τη στιγμή γραπτά και δημόσια από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να οργανωθεί συνάντηση στη Σύρο με τη συμμετοχή του Υπουργού, των βουλευτών, εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των τοπικών φορέων καθώς και των ακτοπλοϊκών εταιρειών, με στόχο τη διαβούλευση και έγκαιρη συμφωνία ενόψει της νέας δημοπράτησης των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων (άγονες γραμμές).
Από τότε και παρά τη συστηματική μας ενασχόληση, λόγοι ανεξάρτητοι από τη βούλησή μας, άφησαν ελάχιστο χρόνο στη διάθεσή μας για τη διαβούλευση, από τη στιγμή που άρχισε να εξετάζεται το θέμα.
Μέχρι και την Κυριακή 31/8, συμπεριλήφθηκαν όλα τα αιτήματα που υποβλήθηκαν από Δημάρχους, τον Δικηγορικό Σύλλογο Σύρου και την Ένωση Ποδοσφαιρικών Σωματείων Κυκλάδων. Επισημαίνεται ότι ο σχεδιασμός βασίστηκε στη λειτουργία δύο συμβατικών πλοίων με δυνατότητα μεταφοράς φορτηγών ταχύτητας 15,5 μιλίων, ώστε να καλύπτεται και το μεταφορικό έργο. Εφόσον δρομολογηθούν ταχύπλοα πλοία με δυνατότητα μεταφοράς φορτηγών, εύλογα προκύπτει μείωση του χρόνου ταξιδιών. Εξάλλου, δεν αμφισβητήθηκε ποτέ τον όρο της προκήρυξης που επιτρέπει τη συμμετοχή στο διαγωνισμό τόσο συμβατικών όσο και ταχύπλοων πλοίων, όπως εσφαλμένα δημιουργήθηκε η εντύπωση.
Έτσι αισθανόμαστε ικανοποιημένοι για το αποτέλεσμα που καταφέραμε, το οποίο πλην ενός αιτήματος για αύξηση υπάρχουσας σύνδεσης που δεν μπορούσε να ικανοποιηθεί, ενσωμάτωσε το σύνολο των ζητούμενων αιτημάτων.
Και συνεχίζει:
Δυστυχώς, διότι το τελικό σχέδιο που παραδώσαμε, ενώ κάλυπτε το σύνολο των αναγκών, τελικά δεν εισακούστηκε. Παρά ταύτα, το Επιμελητήριο Κυκλάδων θα συνεχίσει να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις καθώς για εμάς παραμένει ζήτημα ζωτικής σημασίας και ως κορυφαίο θέμα για τα νησιά μας θα τεθεί προς συζήτηση στο Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου Κυκλάδων.”






































