Έγκαιρη προειδοποίηση σε μέλη του Επιμελητηρίου
Η έγκαιρη προειδοποίηση για τις επιχειρήσεις αποτελεί μια ευρωπαϊκή πρακτική η οποία ήδη έχει νομοθετηθεί στην Ελλάδα και υπάρχει πρόβλεψη παροχής υπηρεσιών έγκαιρης προειδοποίησης στα μέλη των επιμελητηρίων. Αποτελεί μια από τις πλέον σημαντικές υπηρεσίες που χρειάζονται πολλά μέλη κάθε Επιμελητηρίου και θα πρέπει να επενδυθούν πόροι σε αυτήν.
- Προσέγγιση Νέων επιχειρηματιών
Ένα μεγάλο πρόβλημα στην Ελλάδα είναι η έλλειψη κατάρτισης σε νέους επιχειρηματίες. Το Επιμελητήριο μπορεί να αναλάβει δράση και να προσεγγίζει τους νέους επιχειρηματίες είτε πριν ξεκινήσουν την επιχειρηματική τους δράση είτε αφού την ξεκινήσουν (στα πρώτα βήματα). Το επιμελητήριο μπορεί να καταρτίσει προγράμματα κατάρτισης 20, 30, 40 ωρών που θα παρέχει σε νέους επιχειρηματίες ώστε να είναι βέβαιο ότι ξεκινώντας την επιχειρηματική τους διαδρομή γνωρίζουν αυτά που πρέπει να γνωρίζουν για να λειτουργήσει η επιχείρησή τους χωρίς προβλήματα. Αναλόγως μπορεί να προετοιμάσει και να παρέχει ενημερωτικό υλικό για τους νέους επιχειρηματίες στην ιστοσελίδα του.
- Εξωστρέφεια
Η στρατηγική πολλών Επιμελητηρίων για την προώθηση της εξωστρέφειας περιορίζεται σε ενημερωτικές εκδηλώσεις και σε παρουσία των μελών του επιμελητηρίου σε εκθέσεις του εξωτερικού. Όταν το Επιμελητήριο οργανώνει τη συμμετοχή των επιχειρήσεων μελών του σε εκθέσεις του εξωτερικού θα πρέπει να δαπανάει πόρους ούτως ώστε ένα μήνα πριν την έναρξη κάθε έκθεσης, με βάση το προφίλ των συμμετεχουσών επιχειρήσεων, να προσεγγίζει στη χώρα όπου γίνεται η έκθεση υποψήφιους αγοραστές, να τους ενημερώνει για την παρουσία των επιχειρήσεων μελών του επιμελητηρίου, να προωθεί τα ενημερωτικά έντυπα των επιχειρήσεων και να τους προσκαλεί να επισκεφτούν την έκθεση για να δουν τα μέλη του επιμελητηρίου. Να προωθεί τα στοιχεία των υποψήφιων εισαγωγέων – πελατών στις συμμετέχουσες επιχειρήσεις προς αξιοποίηση πριν την έκθεση.
- Κοινωνική Δράση
Είναι σημαντικό το Επιμελητήριο να αναπτύξει την κοινωνική του δράση και να βρίσκεται κοντά στην κοινωνία με κάθε δυνατό τρόπο. Η παρουσία του Επιμελητηρίου και της διοίκησης σε κάθε δύσκολο γεγονός για την επιχειρηματική κοινότητα είναι επιβεβλημένη και με την προσωπική παρουσία αλλά και με άλλα μέτρα όπως ή χρηματοδότηση των αναγκών των μελών του επιμελητηρίου που ζημιώθηκαν από φυσικά φαινόμενα ή άλλες καταστροφές κ.λπ. Προσοχή όμως, η υπερβολική Κοινωνική δράση (σε σχέση με τις παροχές στα Μέλη) δεν κάνει καλό αλλά δημιουργεί αντίθετο αποτέλεσμα. Τα μέλη θέλουν παροχές προς εκείνα κυρίως.
- Παρακολούθηση κοινοβουλευτικού έργου
Το επιμελητήριο μπορεί να παρακολουθεί κάθε νομοθέτημα που τίθεται σε διαβούλευση ή κάθε νομοθέτημα που κατατίθεται στη Βουλή, διαπιστώνει ποια άρθρα του νομοθετήματος αφορούν τα μέλη του, ενημερώνει άμεσα τα μέλη του (τα συλλογικά τους όργανα) και ζητάει τη γνώμη τους ώστε αυτή να διατυπωθεί είτε απευθείας στην διαβούλευση από τα ίδια τα μέλη είτε από το επιμελητήριο προς την πολιτική ηγεσία.
- Κλαδικές μελέτες, τοπική επιχειρηματικότητα
Το Επιμελητήριο μπορεί να αναθέτει τη διεξαγωγή κλαδικών μελετών που θα προσφέρει δωρεάν στους κλάδους που έχει μέλη. Κάθε κλαδική μελέτη γίνεται σε συνεργασία με τον κλάδο, με τη δαπάνη να την αναλαμβάνει το επιμελητήριο. Αναλόγως μπορεί να γίνουν μελέτες που αφορούν την τοπική επιχειρηματικότητα. Το επιμελητήριο αναλαμβάνει το κόστος της μελέτης και η εταιρεία μελετών συνεργάζεται με τον τοπικό δήμο και τον εμπορικό σύλλογο ούτως ώστε να αναλύσει την τοπική επιχειρηματικότητα και να προτείνει εκείνες τις λύσεις που πρέπει να εφαρμοστούν από τον δήμο, από τις επιχειρήσεις και από την Πολιτεία ούτως ώστε να ενισχυθεί η τοπική επιχειρηματικότητα
- Βραβεύσεις επιχειρήσεων
Ο θεσμός της βράβευσης των επιχειρήσεων του Επιμελητηρίου θα συμβάλει στην αναγνώριση επιχειρήσεων – μελών του Επιμελητηρίου που έχουν αφήσει αποτύπωμα στην Κοινωνία.
- Θερμοκοιτίδα νέων επιχειρήσεων
Η ίδρυση Θερμοκοιτίδας για νέες επιχειρήσεις είναι εξαιρετική δράση για την ενίσχυση της τοπικής Κοινωνίας. Οι πόροι που χρειάζονται μπορούν να αναζητηθούν σε χορηγούς ή στρατηγικούς συνεργάτες, πέραν των πόρων του Επιμελητηρίου.
- Δημιουργία online επιχειρηματικών εργαλείων
Το Επιμελητήριο μπορεί να δημιουργήσει μια εργαλειοθήκη η οποία θα είναι δωρεάν για τα μέλη του και θα μπορούν να έχουν στη διάθεσή τους σημαντικά εργαλεία για να κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους όπως προγράμματα κοστολόγησης, πρόγραμμα δημιουργίας επιχειρηματικού σχεδίου, προγράμματα αυτοαξιολόγησης κ.λπ.
- Δημοσιότητα
Είναι επιβεβλημένη η συστηματική παρουσία μελών της διοίκησης του επιμελητηρίου στα μέσα μαζικής επικοινωνίας. Η παρουσία μόνο λίγων μελών της Διοίκησης στα ΜΜΕ δείχνει στην κοινή γνώμη την έλλειψη βάθους στο Επιμελητήριο. Συνίσταται εκπαίδευση των μελών της Διοίκησης από επαγγελματίες ώστε η δημόσια παρουσία τους να είναι πετυχημένη.
- Απολογισμός του Επιμελητηρίου
Εφόσον παράγεται έργο από το Επιμελητήριο είναι χρήσιμο η έκδοση ενός τριμηνιαίου απολογισμού δράσης ώστε τα μέλη να ενημερώνονται για τις δράσεις του Επιμελητήριου και να στηρίζουν πιο ενεργά το έργο του.
Το άρθρο αποτελεί συνέχεια του άρθρου που παρουσιάστηκε στις 23/5/2025 (δες εδώ
Γιώργος Φλωράς
Εκδότης ΚΛΑΔΙΚΑ ΝΕΑ
